<<心の世界>>「「ルーツ」」・・・1

  「「ル―ツ」」、諸々との別れも、失う意味での「「ル―ツ」」ですね。
先述していますが、ここでは、もう少し小さく見つめてみましょう。
   悲しい、情けない、はかない? 人間の心って脆いものです。
自分の可愛がっているペット、犬、猫、小鳥、などなど死んだと言って、
心がどん底にまで落ち込んで悩み続けています。
可愛がって来た動物が、死んで行く、逃げて行く、確かに淋しいのですが、
ワンワン泣いた後には<その泣き拘る執着心>から直ぐに離れる事の出来る能力を持つ事です。

  ペットとの別れで{うつ病}になる人も居ますが、悩んでも平常心に戻るべきです。
仮に、自分の親が、母、父が、祖母が、祖父が、主人が、奥さんが、子供が、孫が、などなどと、人生を生きていれば{別れ}は有るのが、真実なのです。
  生まれた者から消えていくのが、自然の法則ですが、現実に法則通りに行きません。
ある人が、「父死子死孫死」と、ある人に贈ったのですが・・・・・・・、
貰った人は、不吉と思いました。
そこで、説明されたのは、「孫死子死父死」だったら如何に思うのですかと・・・。
人は、曾孫から死ぬのが最大の悩みですが、命について、どちらが自然の流れかでしょう。

  本当に親族や誰かが亡くなる事で、気分的少し落ち込むくらいなら良いのですが、突然に人格崩壊を起こしたようにパニックとなり、その後は、うつ病症状を長引かせたり、不安&不眠などの症状など、悩みながら悔やみながら毎日を過ごして生きることになります。
それで、済めば良いのですが、大変なのは、自殺までに至る事、{後追い}ですね。
 決して、立派な別れとは、ならないから大変です。
生者必滅、会者定離などと、生まれた者は必ず死がある、
<<会った者どうしは必ず別れが有る>>と、の説明です。

  俗世間で、しばしばと起こる問題で、男女関係で、好きな人が自分を捨てたとか裏切ったとか、急死は別にしておいて、相手に向かって犯罪を起こす場合もありますね。
犯罪にならずとも、自分で{うつ病}になって苦しんだり、{自殺}する場合もあります。
  何時までも、{怨念}を抱え生きる人達も、見受けられます。
この事については、その人達の人格の問題ですから、執着心の問題なのですから、執着する心、拘る心から開放されれば、良いだけです。
「別れ」は、人の世の習い事です。

 人生とは、人間とは、いや、地球上の生態系など、時には、{人間学}の学習が大事です。

己の本当の心を知っておくのが、一番に早い方法であり、自分の過去の心を歩く{心理療法}を受けていれば、大丈夫ですね。
 

自分は、有能な人間だと思っている人達(本来的に明確な自己洞察をすれば、それほどでもない人達も沢山と居られますが、気づいていません)ほど、案外と{心の中に}落とし穴を抱えているものでしょう。

どうか、自分の心、自己探求だけは、{心理療法}の中で成長させて下さい。
「「ル―ツ」」とは、色々とあります。

コメント / トラックバック 6,311 件

  1. Amazing! Its genuinely remarkable piece of writing,
    I have got much clear idea about from this post.

  2. Willie Hussy より:

    I saw two other comparable posts although yours was the most beneficial so a good deal

  3. tinyurl.com より:

    Good design and style and fantastic subject matter.

    my page – tinyurl.com

  4. Your way of telling all in this piece of writing is truly
    good, all be able to without difficulty be aware of it, Thanks a lot.

  5. Magda より:

    Wow, this article is good, my sister is analyzing such things, thus I am going to convey her.

  6. cnews.com.br より:

    Hi, i think that i saw you visited my website so i came to “return the favor”.I am attempting to find things to improve
    my website!I suppose its ok to use a few of your ideas!!

  7. Bella より:

    Its like you read my mind! You appear to know a lot about
    this, like you wrote the book in it or something.
    I think that you can do with some pics to drive the
    message home a little bit, but instead of that, this is fantastic blog.
    An excellent read. I will definitely be back.

  8. Automotive より:

    I loved as much as you’ll receive carried out right here. The sketch is tasteful, your authored subject matter stylish. nonetheless, you command get bought an shakiness over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come further formerly again since exactly the same nearly a lot often inside case you shield this hike.

  9. Glam Seamless より:

    This is really interesting, You’re a very skilled blogger.

    I have joined your feed and look forward to seeking more of your
    wonderful post. Also, I have shared your website in my social
    networks!

  10. Health より:

    I have been absent for some time, but now I remember why I used to love this blog. Thank you, I¡¦ll try and check back more frequently. How frequently you update your website?

  11. Alphonse より:

    What’s up to all, for the reason that I am actually eager of reading
    this blog’s post to be updated on a regular basis.
    It consists of good stuff.

コメントをどうぞ